Myomy tassen: duurzaam design

Gisteren lanceerde MYOMY do goods de Positive Icons campagne. Het Nederlandse modemerk met een groen hart deelt tijdens deze campagne iconische portretten en verhalen van makers en dragers van de leren design MYOMY tassen.

Zij maken met de productie en de aankoop van de duurzame design tassen de wereld een beetje mooier en beter. MYOMY wil met de campagne mensen inspireren om bij te dragen aan een betere wereld.

Iedereen een Positive Icon

Actrice en duurzame fashionista Victoria Koblenko lanceerde de campagne in de monumentale Metaal Kathedraal in Utrecht in het bijzijn van vele prominente makers en dragers van de MYOMY tassen. Onder de aanwezigen bevond zich onder anderen Irani Sen, directeur van het Craft Resource Center in Calcutta, waar alle MYOMY tassen duurzaam en fairtrade met de hand gemaakt worden.

Marja Baas, oprichter en directeur van MYOMY do goods: “Met deze campagne willen we aantonen dat iedereen een ‘Positive Icon’ kan zijn en een impact kan maken. Hoe klein of groot ook. Of je nu een verantwoorde tas maakt of draagt of op een hele andere manier.”

Verhalen van de makers                                                                         

MYOMY do goods deelt iconische portretten en verhalen van makers en dragers van de duurzame design tassen op haar eigen website en op de social media kanalen. Zij maken met de productie en de aankoop van de tassen de wereld een beetje mooier en beter en doen allemaal op hun eigen manier iets bijzonders. 

Het bedrijf wil met deze verhalen ook anderen inspireren om een impact te maken. Iedere drager is uniek en beleeft een eigen verhaal met zijn of haar tas. De campagne nodigt mensen uit om portretten en verhalen van en over zichzelf te posten. Iedereen die een tas van MYOMY do goods heeft kan een eigen foto plaatsen op social media kanalen met deze tas en de zin: ‘I AM …… and I do good. #PositiveIcons, MYOMY’. Daarmee maken ze kans op een reis voor twee personen naar de makers in India.  

Foto expositie  

De Positive Icons campagne gaat gepaard met een foto expositie van zestien bijzondere portretten en verhalen. De makers van de tassen spelen hier een hoofdrol, naast een aantal prominente Nederlanders die de tassen dragen. Onder de geportretteerden bevinden zich onder andere Willemijn Verloop, directeur van Social Enterprise NL, Maria van der Heijden, directeur van MVO Nederland en Victoria Koblenko.

De foto’s zijn gemaakt door zorgvuldig geselecteerde jonge getalenteerde Nederlandse fotografen. De expositie is van 1 tot en met 18 juni voor het publiek te zien tijdens het Festival Off bij MYOMY do goods in Naarden-Vesting en is daarna toegankelijk voor het publiek op diverse locaties in het land. 

Eerlijk loon

MYOMY do goods is een Nederlands modemerk van internationale allure met een groen hart. Het bedrijf wil met haar fairtrade leren design tassen en accessoires de wereld een beetje mooier maken: mooie designs voor haar klanten in het Westen; een mooi leven voor de makers in het Oosten en een mooie aardbol door een zo schoon mogelijke productie.

De ambachtslieden in India verdienen met hun vakwerk een eerlijk loon, gezondheidszorg en onderwijs voor de hele familie. In 2007 startte het bedrijf met haar eerste design: MY PAPER BAG. Inmiddels zijn de producten verkrijgbaar in meer dan 300 winkels in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België en Australië en in de MYOMY webshop.

Foto 1: vlnr Irani Sen, Victoria Koblenko, Marja Baas

Kijk voor meer informatie over MYOMY do goods op www.myomydogoods.com. De actievoorwaarden van de wedstrijd zijn te vinden op http://www.myomydogoods.com/positive-icons/challenge.html  http://www.metaalkathedraal.nl/

 

Reageren