Campaign for Wool 2014

Het tweed pakje van Chanel, de houtje-touwtje jas, de geitenwollen sok, de Nederlandse visserstrui, het Leids laken of de bekleding van een Martin Visser bank, wol voelt zich al eeuwenlang thuis in de wereld van werkkleding, mode en interieur. Om de bijzondere natuurlijke kwaliteiten van wol onder de aandacht te brengen vindt van 3 tot 9 november 2014 de derde Wool Week in Amsterdam plaats als onderdeel van The Campaign for Wool.

Als thema is dit jaar gekozen voor de historie van wol in zijn algemeenheid en Nederland in het bijzonder. Het hart van de Wool Week wordt dit jaar opnieuw gevormd door een tentoonstelling, die ditmaal plaats vindt in Pistache aan het Frederiksplein, te Amsterdam. De expositie geeft een overzicht van iconische - soms typisch Nederlandse - wollen items uit het verleden en koppelt hier vernieuwende ideeën van hedendaagse designers aan. Zo geven Claes Iversen en Suitsupply hun visie op wol in relatie tot respectievelijk couture en het mannenpak, blaast Sjaak Hullekes de authentieke visserstrui nieuw leven in en gaat Bas Kosters aan de slag met de geitenwollen sok.

Paul Bellaart brengt een fotografische ode aan Woolmark, want het is dit jaar precies 50 jaar geleden dat de Woolmark kwaliteitsaanduiding – gevisualiseerd in het inmiddels iconische logo van een bolletje wol - officieel in het leven werd geroepen als een internationale licentie om de kwaliteit van 100% zuiver scheerwol te garanderen. Andere ontwerpers en bedrijven die deelnemen aan de Wool Week expositie zijn: Anbasja Blanken, De Ploeg, Granny’s Finest, Jan Boelo, Maison the Faux, Milo Fashion, Liselore Frowijn, Spectrum en Stella Ruhe Producties. Verder zal er van 3 tot 9 november in diverse winkels in Amsterdam aandacht besteed worden aan wollen producten.

De volledige agenda en de Tour de Wool-deelnemerslijst is te vinden op www.campaignforwool.nl

Datum:
3 november 2014 / 9 november 2014
Type activiteit:

Tags

Reageren

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aantal stemmen: 0